donderdag 3 mei 2007

Planten opkweken met visafval.

Van een echte Indiaan uit Canada, heb ik geleerd om in ieder plantgat van een tomatentplant en ook van andere planten visafval en brandnetels te doen. Dus vandaag om twee grote emmers verse viskoppen, graten, zalmvellen, maatjesharing koppen enz.
In de potten waar de paprikas en de pepertjes in komen eerst een grondmengeling gedaan dan een handvol visresten , het plantje, dan alles aangevuld met grondmengeling. Heel goed water gegeven.
Natuurlijk bezoek gekregen van alle katten uit de buurt.
Nu heb ik dus de afval er vers bijgedaan. Morgen ga ik de tweede emmer buiten op het gasbekken afkoken , zeer lang tot er echt een gelatine ontstaat. Die liquide ga ik per liter mengen met 10 liter water en dat als voedsel aan mijn planten geven die geen visafval hebben .
Alles mooi noteren en zien welke planten de meeste vorderingen maken.
Waarschijnlijk zullen jullie dit zeer raar vinden. Maar als men in bepaalde zadencatalogi kijkt wordt er wel degelijk vloeibare voeding te koop aangeboden die op basis is van visrestanten.

1 opmerking:

Anoniem zei

goede start