vrijdag 31 augustus 2007

La grande braderie de Lille.

Ja, het is weer zo ver: het eerste weekend van september. We zijn nog aan het overleggen of we deze avond nog gaan vertrekken en in de auto slapen (natuurlijk is dit om nog een parkeerplaats voor de auto te vinden. We opteren ook voor de trein tot Lille-Flandres. Het wordt vast nog wel eventjes overleggen.
Alle attributen liggen klaar:rugzak(die wordt op de borst gedragen), wollen sokken, goede bergbeklimmersbottinen, die geven steun bij het vele stappen.
Regenkledij gaat overbodig zijn, de 2 gsm's in het geval we mekaar kwijt geraken. Toilettepapier, dat zal weer in geen enkel toilette beschikbaar zijn, veiligheidsspelden om de geldbeugel aan de binnenkant van de t-shirt vast te maken,pleisters om op de bleinen te kleven, en voor de rest heel veel goede moed in de hoop van heel veel oude keukenschriftjes te vinden. Waar ik natuurlijk ook dringend naar op zoek ben zijn oude groentencatalogi.
We kunnen natuurlijk ook nog zondagmorgen zeer vroeg gaan, dan is het wel een stuk rustiger. Maar ik weet dat ik dan morgen gans de dag ga rondlopen met het gevoel dat alles gaat verkocht zijn en dat ik geen enkel "batje" meer ga kunnen doen. Eigenlijk zijn het zware beslissingen : zoveel tomaten die wachten om zaden van te nemen. Maar het leven bestaat niet alleen uit tomaten. Dit zal ik morgen wel niet zeggen wanneer ik per toeval een oud tomatenopkweek boek zou vinden.

Geen opmerkingen: